facebook instagram twitter

Herziening van de film Reserve Askania

Misschien heeft iedereen al een of twee speelfilms gezien van de nieuwe golf van de "Oekraïense cinema", die een belangrijke duw kreeg in de vorm van steun van het State Cinema Committee van Oekraïne - ten slotte kwamen speelfilms na het huren naar het tv-scherm; zelfs & quot; niet-fans & quot; kon iets naar smaak vinden. Met documentaire en animatiefilms is de situatie iets ingewikkelder, niet elke filmcriticus is ermee bekend, maar de documentaire film van Andrei Litvinenko "Askania Reserve" (ook gemaakt met de hulp van Goskino) vond zijn weg naar huren.

... Dus het onderwerp van het geesteskind van Baron Friedrich Eduardovich Fal'ts-Fein - Askania-Nova Reserve, dat niet werd vergeten door de Sovjetautoriteiten, is niet vreemd aan de auteur. Andrei zelf is geboren in de regio Kherson en op zijn tape, gepresenteerd door de 86 Rolling Company, sprak hij over de onderwerpen van dit unieke biosfeerreservaat "Askania-Nova" genoemd naar F. E. Falz-Fein, en 100% van de winst van gewalste producten gaat naar de ontwikkeling van de instelling ...

Over het algemeen vertegenwoordigt de tape voor ons de drie hoofdpersonen: Viktor Semenovich, een voormalig medewerker van Nikolai, en de jonge wetenschapper Pavel. De tape is in geen geval glanzende, heldere kleuren - het kleurenschema zelf is "verschroeid", het lijkt vreemd voor dit soort tape (hoewel de auteur opmerkte dat hij niet opzettelijk in de nationale geografische stijl filmt), het verhaal is ook niet optimistisch, hoewel er duidelijk negatieve beelden zijn. we zullen het ook niet zien. Over het algemeen is dit de spiegel van wetenschap van vandaag - zonder financiering, maar die enthousiast is voor mensen. We kunnen het wetenschappelijk werk van toeristen zien, en natuurlijk de dieren (de kameel Matilda, die hier sinds 1957 heeft gewoond). Tegenwoordig moeten wetenschappers de laatste vaak van plastic redden. En het uitvoeren van excursies (uit het verhaal van de auteur weten we dat het reservaat een bron van inkomsten is) het belangrijkste is om de natuur te behouden; voor mensen als Nikolai is dit echter gewoon een plek om te ontsnappen aan het leven. Camera werk, geluid en muziek op een hoog niveau, hoewel de kleur is niet hetzelfde als de ongewone plaats die Oekraïne verdient.

Volgens de resultaten. "Reserve Askania" - dit is een eerlijke film, waarvoor dit lof verdient. De nadruk "tussen de regels" en problemen, interessante personages zijn de verdienste van een documentaire, maar het gebrek aan onthulling van natuurlijke schoonheid maakt de film tegelijkertijd interessant, een belangrijk filmdocument, en waarschijnlijker een verhaal voor professionals en enthousiastelingen, zij die de Oekraïense natuur kunnen helpen, of gewoon een vakantie plannen. . לחץ כאן להזמנת נערות ליווי לביתך או מלון