facebook instagram twitter

Marktwerking in de economie is tegenstrijdig


De methoden voor marktbeheer, evenals de mate van de werking ervan, volgens de ervaring van BP, NRB, PR en PRC, moeten worden onderscheiden naar gebieden of delen van de economie. De verzameling overheidsobligaties op de markt kan zeer breed zijn. Naast speciale gevallen van directe administratieve inmenging omvat het de ontwikkeling van marktwetgeving (de antimonopoliewet is aangenomen in de PR), de oprichting van een systeem van staatsmarktreservefondsen, contanten en materiële middelen (bijvoorbeeld contant geldfondsen onder het ministerie van Financiën in BP), de oprichting van centrale autoriteiten overheid, gespecialiseerd in markttoezicht, en marktinstellingen zoals de Kamer van Koophandel in BP (aanvankelijk als een overheidsinstantie, vervolgens gereorganiseerd in een organisatie ondernemingen), bedoeld om de activiteiten van de onderwerpen van de markt te coördineren, te voorspellen marktomstandigheden. Middelen van marktregulering omvatten ook belastingen en prikkels met betrekking tot bepaalde soorten inkomsten en ondernemersondernemingen, zachte leningen, enz. In sommige gebieden of delen van de economie kunnen ze er in andere, andere - andere middelen gebruiken om de markt te beïnvloeden.

Marktwerking is, net als elke andere categorie van economie, controversieel. De markt draagt ​​bij aan de ontwikkeling van ondernemersinitiatieven, maar vormt ook een bedreiging voor de toepassing ervan tegen de belangen van de samenleving en de legitieme belangen van andere bedrijfsentiteiten, met name in omstandigheden van schaarste en onevenwicht in de economie. De taak is om eerst een evenwichtsmarkt te creëren, waarvan de belangrijkste indicator de eenheid van prijs kan zijn voor hetzelfde onderwerp van marktomzet (goederen, krediet, enz.), En vervolgens daarop een perfect systeem van regulering of het handhaven van evenwicht en alles toe te passen ondernemingen van wetenschappelijke, technische en economische vooruitgang.

De ervaring van de betrokken landen toont aan dat de geleidelijke uitbreiding van de markt en de betrouwbare gecentraliseerde regelgeving als geheel een aanzienlijk positief effect kan hebben. Het aanbod van goederen en diensten groeit, de kwaliteit ervan verbetert, het assortiment wordt bijgewerkt, de kosten per eenheid consumentenwaarde worden verlaagd. Het creëren en onderhouden van een gereguleerde markt is een lang en complex proces. Hij gaat sinds 1968 naar de Verchovna Rada en volgens sommige schattingen zal de VRC tot 2000 en daarna duren.

Het is belangrijk te benadrukken dat ten eerste de markt, een integraal onderdeel van de reproductie als geheel, daarmee verandert en zich ontwikkelt. Men kan zich bijvoorbeeld niet beperken tot het creëren van alleen een markt voor een bepaalde smalle cirkel van goederen. Het is noodzakelijk om het geleidelijk en de markt uit te breiden om de middelen en factoren van productie, leningen en andere middelen aan te vullen, het is noodzakelijk om de marktrelaties voortdurend te verbeteren op alle gebieden van hun werking, marktrelaties en manieren van regulering. Ten tweede zijn de selectiecriteria voor delen of gebieden van de economie die worden overgedragen naar een marktregime van gecentraliseerd beheer hun nabijheid tot de eindverbruiker, de variabiliteit van de vraag, de toestand van het marktevenwicht, de betekenis voor de nationale economie, de zekerheid of onzekerheid van processen en hun controleerbaarheid. sdexpeditions.com