facebook instagram twitter

Slapeloosheid en zijn functies


Slapeloosheid komt vaak voor in ons leven en kan de gezondheid schaden als er geen tijd wordt verstreken. Artsen zeggen dat het soms beter is om helemaal niet te slapen dan veel te slapen.


Chronisch gebrek aan slaap kan een defect van de "doelorganen" veroorzaken, wat de ziekte van een zwak orgaan met zich meebrengt. Neurosen zijn ook de oorzaak van slaapgebrek. Wat betreft mensen die betrokken zijn bij bodybuilding, de dingen zijn redelijk goed hier. Bij juiste en gematigde trainingen worden negatieve emoties verbrand en slaapt de sporter, net als een baby, 's nachts.


Als u moeite heeft met slapen, probeer dan twee uur voor het slapengaan koolhydraten te eten, waardoor serotonine in de hersenen wordt geproduceerd dat verantwoordelijk is voor de slaap. Het is echter raadzaam om het niet te overdrijven om niet aan te komen. Bovendien is overmatig eten al de oorzaak van slapeloosheid - eindig jezelf ten minste 2-3 uur voor het slapen gaan.


Als slapeloosheid wordt veroorzaakt door stress, kun je 's avonds thee drinken met een aftreksel van kruiden zoals valeriaan, mint, lavendel, oregano, sla. Deze kruiden kalmeren, verlichten de spanning. Het resultaat zal niet onmiddellijk komen, maar zal betrouwbaar en effectief zijn.


Als u meer dan een week last heeft van slaap, dient u onmiddellijk een arts te raadplegen. Het zal de oorzaken van slapeloosheid en methoden voor de "uitroeiing" bepalen. Alleen als de arts aanbeveelt de voorkeur te geven aan slaappillen, kunt u beginnen met het innemen ervan. In alle andere gevallen kan dit soort medicatie bijdragen aan de ontwikkeling van meer complexe mentale problemen, verslaving en overdosis.


Veel verschillende factoren beïnvloeden de kwaliteit en hoeveelheid slaap. Belangrijke punten om te volgen voor het slapen gaan:


- de positie van de slaap waarin je bent als je slaapt, de locatie van het bed en dergelijke, alles moet comfortabel zijn;


- alle negatieve emoties moeten uit je hoofd worden gegooid wanneer je je opmaakt voor het bed;


- Als u last heeft van de nasopharynx, moet u voor het slapen gaan medicijnen nemen om de nadelige effecten op de slaapkwaliteit te elimineren;


- liggend in de "foetushouding" kalmeert iemand en valt hij sneller in slaap;


- het is wenselijk om een ​​regime te ontwikkelen en tegelijkertijd naar bed te gaan;


- belangrijke problemen moeten niet vóór het slapen gaan worden opgelost, zodat ze de hele nacht niet doorgaan;


- martel jezelf niet als je niet kunt slapen, iets lezen of tv kijken;


- voordat u naar bed gaat, is het handig om in een rustig tempo te lopen;


- liggend in bed, probeer volledig te ontspannen, van de hielen tot aan de kruin. 2Save Video Downloader